dissabte, de juliol 05, 2008

Telecinco: Atureu el racisme lingüístic!


Benvolgut lector d'aquesta web, 

    A finals del passat mes de juny un grup d’intel·lectuals espanyolistes signaven el Manifiesto por la lengua común, que ben aviat es féu públic entre els mitjans de comunicació. El manifest és un text ofensiu i amb trets propis de racisme lingüístic en què pretén relegar el català, basc i gallec a llengües de segona fila, folklòriques, un estil més propi de l’època franquista que no pas d’una democràcia consolidada. 

Entre els adherits d’aquest manifest hi trobem el canal de televisió Telecinco, un canal privat que actua amb la concessió pública i que ha ofert el seu mitjà per ajudar a difondre el manifest. Com a català donaré ple suport a la Plataforma per la Llengua. És inacceptable la postura de Telecinco i per això et proposem d’enviar la teva queixa - Jo ja ho he fet- a la cadena i als seus principals accionistes. 

    Si ho vols, també pots queixar-te a través del formulari www.telecinco.es/contacta , amb un text personal o copiant i enganxant la carta de sota. A partir d'ara, les meves webs personals utilitzarà exclusivament la llengua catalana. 

    Gràcies per la teva col·laboració.




Carta a Telecinco:

Apreciado Sr. Consejero Delegado Paolo Vasile,

    Le escribo para manifestar mi protesta por la inexistencia de contenidos en catalán en la programación de Telecinco y por la adhesión de Telecinco al “Manifiesto por la lengua común” que un grupo de intelectuales nacionalistas españoles publicó en el periódico EL MUNDO el pasado 23 de junio.

    Este manifiesto exige la negación de derechos a las minorías lingüísticas de España, consagrando al mismo tiempo su desigualdad ante la ley, con el argumento de que el castellano es una lengua superior y que sus hablantes, por lo tanto, deben poseer más derechos que los ciudadanos que hablan el catalán, el gallego o el vasco como primera lengua. Si se hiciese el mismo razonamiento respecto a las mujeres, el manifiesto sería sexista, y si se hiciese en relación con las personas negras, nadie albergaría duda alguna de su carácter racista. En este sentido el manifiesto es contrario a la Constitución española, que proclama la igualdad de todos los ciudadanos ante la ley.

    El manifiesto, pero, no sólo considera a los catalanohablantes, gallegohablantes y vascohablantes como ciudadanos de segunda, sino que manifiesta una posición totalmente contraria a la diversidad cultural y el multilingüismo, realidades plenamente enraizadas en la Europa de nuestros días.

    Opiniones como las del manifiesto son peligrosas porque pueden conducir a la discriminación y a la violencia contra las minorías, acciones de las que por desgracia ya hemos sido testigo en otros contextos y momentos históricos.
La adhesión al manifiesto por parte de su cadena es, en consecuencia, un hecho muy grave, ya que un medio de comunicación privado en régimen de concesión del espacio radioeléctrico público tiene el deber de fomentar los valores democráticos, de tolerancia y de protección y respeto a las minorías.

    Su adhesión a este texto no representa únicamente una enorme falta de respeto contra la lengua y la cultura de algunos de los más populares profesionales que trabajan en Telecinco, sino también contra la misma audiencia de Telecinco en Cataluña, es decir, contra sus propios televidentes.

    Entiendo pues que su emisora nos considera a mí y a cualquier otro televidente catalanohablante, gallegohablante o vascohablante ciudadanos de segunda, y por lo tanto deduzco que no están ustedes interesados en mi consumo televisivo.

    Así pues, les comunico que a partir de ahora procuraré no mirar Telecinco, un comportamiento que recomendaré a mis familiares, amigos y compañeros de trabajo. Por otro lado me reservo el derecho de protestar ante el Ministerio de Industria por el mal uso que realiza Telecinco de su concesión de espacio radioeléctrico público y el derecho de presionar a las empresas anunciantes para que dejen de contratar tiempo de publicidad en Telecinco.

    Cordialmente,



Benvolgut Sr. Conseller Delegat Paolo Vasile,

    Escric per expressar la meva protesta per la manca de continguts en català a la programació de Telecinco i per l’adhesió de Telecinco al “Manifiesto por la lengua común” que un grup d’intel·lectuals nacionalistes van publicar al diari EL MUNDO el proppassat 23 de juny.

    Aquest manifest exigeix la negació de drets a les minories lingüístiques d’Espanya, tot consagrant la seva desigualtat davant la llei, amb l’argument que el castellà és una llengua superior i que els seus parlants, per tant, han de tenir més drets que els ciutadans que parlen el català, el gallec o el basc com a primera llengua. Si es fes el mateix raonament en relació a les dones, el manifest seria sexista; i si es fes en relació a les persones negres, ningú tindria cap dubte del seu caràcter racista. En aquest sentit el manifest és contrari a la Constitució espanyola, que proclama la igualtat de tots els ciutadans davant la llei.

    El manifest, però, no només considera els catalanoparlants, gallegoparlants i bascoparlants com a ciutadans de segona, sinó que expressa una posició totalment contrària a la diversitat cultural i el multilingüisme, realitats plenament arrelades a l’Europa dels nostres dies. Opinions com les del manifest són perilloses perquè poden conduir a la discriminació i la violència contra les minories, com malauradament ja hem vist en altres contextos i moments històrics.

    L’adhesió de la seva cadena, doncs, és molt greu, perquè un mitjà de comunicació privat en regim de concessió de l’espai radioelèctric públic té el deure de promoure els valors democràtics, de tolerància i de protecció i respecte a les minories. La seva adhesió a aquest text no només és una enorme falta de respecte contra la llengua i la cultura d’alguns dels més populars professionals que treballen a Telecinco, sinó també contra la mateixa audiència de Telecinco a Catalunya, és a dir, els seus propis televidents.

   Entenc que la seva emissora em considera a mi i a qualsevol altre televident catalanoparlant, gallegoparlant o bascoparlant com un ciutadà de segona, i per tant dedueixo que vostès no estan interessats en el meu consum televisiu.

    Així doncs, els comunico que a partir d’ara procuraré no mirar Telecinco, un comportament que recomanaré als meus familiars, amics i companys de feina. D’altra banda, em reservo el dret de protestar davant del Ministeri d’Indústria pel mal ús que fa Telecinco de la seva concessió d’espai radioelèctric públic, i de pressionar les empreses anunciants perquè deixin de contractar temps de publicitat a Telecinco.    

    Ben cordialment,



Lettera a Telecinco:

    Egregio Signor Consigliere Delegato Paolo Vasile,

    Le scrivo per esprimere la mia protesta per l’adesione di Telecinco al “Manifiesto por la lengua común” [Manifesto per la lingua comune] che un gruppo di intellettuali nazionalisti ha pubblicato sul quotidiano EL MUNDO lo scorso 23 giugno.

    Tale manifesto esige che vengano negati i loro diritti alle minoranze linguistiche della Spagna, sancendo il principio della loro ineguaglianza di fronte alla legge, con l’affermazione della superiorità della lingua castigliana i cui parlanti quindi, dovrebbero essere titolari di maggiori diritti rispetto ai cittadini che parlano il catalano, il galiziano o il basco come prima lingua. Se lo stesso ragionamento venisse applicato alle donne il manifesto sarebbe sessista; e se lo fosse alle persone negre, nessuno nutrirebbe dubbio alcuno sul suo carattere razzista. Si tratta quindi di un manifesto contrario alla Costituzione spagnola, che proclama l’eguaglianza di tutti i cittadini di fronte alla legge.

    Il manifesto però non si limita a considerare i parlanti catalano, galiziano e basco come cittadini di seconda categoria, e si spinge sino ad esprimere una posizione totalmente contraria alla diversità culturale ed al multilinguismo, realtà pienamente radicate nell’Europa dei nostri giorni. Opinioni come quelle del manifesto sono pericolose perché possono condurre alla discriminazione ed alla violenza ai danni delle minoranze, come purtroppo abbiamo già visto in altri contesti e momenti storici.

    L’adesione della sua catena quindi è gravissima, perché un mezzo di comunicazione privato in regime di concessione dello spazio radioelettrico pubblico ha il dovere di promuovere i valori di democrazia, tolleranza, tutela e rispetto delle minoranze. La sua adesione a questo testo non solo rappresenta un’enorme mancanza di rispetto nei confronti della lingua e della cultura di alcuni dei più popolari professionisti che lavorano a Telecinco, ma anche contro lo stesso pubblico di Telecinco in Catalogna, cioè i suoi stessi telespettatori.

    Ne deduco che la sua emittente considera me ed ogni altro telespettatore di lingua catalana, basca o galiziana come un cittadino di seconda classe e che quindi non siete interessati al mio consumo televisivo.

    Le comunico quindi che d’ora in poi farò a meno di guardare Telecinco, un comportamento che raccomanderò ai miei familiari, amici e colleghi di lavoro. D’altra parte mi riservo la facoltà di protestare presso il Ministero d’Industria per l’uso inadeguato che Telecinco fa della sua concessione di spazio radioelettrico e di esercitare pressioni sugli inserzionisti affinché rinuncino alla contrattazione di spazi pubblicitari a Telecinco.

    Cordiali saluti,


Carta al Ministro y al Ministerio de Industria, Turismo y Comercio del Estado Español:


Apreciado Sr. Miguel Sebastián Gascón,

    Escribo para manifestar mi enérgica protesta por la adhesión de Telecinco al “Manifiesto por la lengua común” que un grupo de intelectuales nacionalista españoles publicó en el periódico EL MUNDO el pasado 23 de junio y para pedirle que emita instrucciones a los organismos reguladores de las concesiones de espacio radioeléctrico público para que intervengan ante un uso claramente ilegítimo de este espacio público.

    El manifiesto al que se ha adherido Telecinco exige la negación de derechos a las minorías lingüísticas de España, consagrando al mismo tiempo su desigualdad ante la ley, con el argumento de que el castellano es una lengua superior [?] y que sus hablantes, por lo tanto, deben poseer más derechos que los ciudadanos que hablan el catalán, el gallego o el vasco como primera lengua. Si se hiciese el mismo razonamiento respecto a las mujeres, el manifiesto sería sexista, y si se hiciese en relación con las personas negres, nadie albergaría duda alguna de su carácter racista. En este sentido el manifiesto es contrario a la Constitución española, que proclama la igualdad de todos los ciudadanos ante la ley. El manifiesto, pero, no sólo considera a los catalanohablantes, gallegohablantes y vascohablantes como ciudadanos de segunda, sino que manifiesta una posición totalmente contraria a la diversidad cultural y el multilingüismo, realidades plenamente enraizadas en la Europa de nuestros días. Opiniones como las del manifiesto son peligrosas porque pueden conducir a la discriminación y a la violencia contra las minorías, acciones de las que por desgracia ya hemos sido testigo en otros contextos y momentos históricos.

    Por otro lado, Telecinco no se ha limitado a adherirse públicamente a este texto, sino que su consejero delegado, el Sr. Paolo Vasile, ha ofrecido a los autores del manifiesto las instalaciones de su cadena para difundir estas ideas que, como acabo de decir, son contrarias a los principios democráticos tal y como se entienden actualmente. Este hecho reviste particular gravedad, ya que se trata de una intervención totalmente injustificada e inaceptable en el debate político por parte de un medio de comunicación en régimen de concesión del espacio radioeléctrico público, y por lo tanto constituye un uso abusivo e ilegítimo de su concesión.

    Le ruego, pues, que instruya las medidas legales y administrativas oportunas para que Telecinco rectifique, y que llegue, si es necesario, a las sanciones económicas y a la cancelación de su licencia de emisión.

    Cordialmente,



Carta al Ministre i al Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç de l’Estat Espanyol:

Benvolgut Sr. Miguel Sebastián Gascón,

    Escric per expressar la meva enèrgica protesta per l’adhesió de Telecinco al “Manifiesto por la lengua común” que un grup d’intel·lectuals nacionalistes van publicar al diari EL MUNDO el proppassat 23 de juny, i per demanar-li que instrueixi els organismes reguladors de les concessions d’espai radioelèctric públic a intervenir davant d’un ús clarament il•legítim d’aquest espai públic.

    El manifest a què s’ha adherit Telecinco exigeix la negació de drets a les minories lingüístiques d’Espanya, tot consagrant la seva desigualtat davant la llei, amb l’argument que el castellà és una llengua superior i que els seus parlants, per tant, han de tenir més drets que els ciutadans que parlen el català, el gallec o el basc com a primera llengua. Si es fes el mateix raonament en relació a les dones, el manifest seria sexista; i si es fes en relació a les persones negras, ningú tindria cap dubte del seu caràcter racista. En aquest sentit el manifest és contrari a la Constitució espanyola, que proclama la igualtat de tots els ciutadans davant la llei. El manifest, però, no només considera els catalanoparlants, gallegoparlants i bascoparlants com a ciutadans de segona, sinó que expressa una posició totalment contrària a la diversitat cultural i el multilingüisme, realitats plenament arrelades a l’Europa dels nostres dies. Opinions com les del manifest són perilloses perquè poden conduir a la discriminació i la violència contra les minories, com malauradament ja hem vist en altres contextos i moments històrics.

    D’altra banda, Telecinco no s’ha limitat a adherir-se públicament a aquest text, sinó que el seu conseller delegat, el Sr. Paolo Vasile, ha ofert als autors del manifest les instal·lacions de la seva cadena per difondre aquestes idees que, com acabo de dir, són contràries als principis democràtics tal com s’entenen actualment. Aquest fet és especialment greu, ja que es tracta d’una intervenció totalment injustficada i inacceptable en el debat polític per part d’un mitjà de comunicació en règim de concessió de l’espai radioelèctric públic, i per tant constitueix un ús abusiu i il·legítim de la seva concessió.

    Li prego, doncs, que prengui les mesures legals i administratives oportunes perquè Telecinco rectifiqui, arribant si és necessari a les sancions econòmiques i a la cancel•lació de la seva llicència d’emissió.

    Ben cordialment,




Lettera al Ministero d’Industria, Turismo e Commercio dello Stato Spagnolo:

Egregio Signor Miguel Sebastián Gascón,

    Le scrivo per esprimere la mia energica protesta per l’adesione di Telecinco al “Manifiesto por la lengua común” [Manifesto per la lingua comune] che un gruppo di intellettuali nazionalisti ha pubblicato sul quotidiano EL MUNDO lo scorso 23 giugno e per chiederle l’intervento degli enti regolatori delle concessioni di spazio radioelettrico pubblico in risposta ad un uso così chiaramente illegittimo di questo spazio.

    Il manifesto cui ha aderito Telecinco esige che vengano negati i loro diritti alle minoranze linguistiche della Spagna, sancendo il principio della loro ineguaglianza di fronte alla legge, con l’affermazione della superiorità della lingua castigliana i cui parlanti quindi, dovrebbero essere titolari di maggiori diritti rispetto ai cittadini che parlano il catalano, il galiziano o il basco come prima lingua. Se lo stesso ragionamento venisse applicato alle donne il manifesto sarebbe sessista; e se lo fosse alle persone negre, nessuno nutrirebbe dubbio alcuno sul suo carattere razzista. Si tratta quindi di un manifesto contrario alla Costituzione spagnola, che proclama l’eguaglianza di tutti i cittadini di fronte alla legge.

    Il manifesto però non si limita a considerare i cittadini di lingua catalana, basca e galiziana come cittadini di seconda categoria, e si spinge sino ad esprimere una posizione totalmente contraria alla diversità culturale ed al multilinguismo, realtà pienamente radicate nell’Europa dei nostri giorni. Opinioni come quelle del manifesto sono pericolose perché possono condurre alla discriminazione ed alla violenza ai danni delle minoranze, come purtroppo abbiamo già visto in altri contesti e momenti storici.

    D’altra parte, Telecinco non si è limitata ad offrire la sua pubblica adesione a tale testo ed il suo consigliere delegato, Sig. Paolo Vasile, ha offerto agli autori del manifesto gli impianti della sua catena per la diffusione di queste idee che, come ho già detto, sono contrarie ai principi democratici modernamente intesi. Detta circostanza è di estrema gravità, dato che si tratta di un intervento del tutto ingiustificato ed inaccettabile nel dibattito politico di un mezzo di comunicazione in regime di concessione dello spazio radioelettrico pubblico, che costituisce quindi un uso abusivo ed illegittimo dell’assegnazione.

    La prego quindi di adottare i provvedimenti legali ed amministrativi opportuni affinché Telecinco rettifichi, giungendo se necessario all’imposizione di sanzioni economiche ed alla revoca della licenza di emissione.

Distinti saluti,



Benvolguts senyors/es,

    Escric per informar-los que la cadena de televisió Telecinco, en què vostès anuncien els seus productes i serveis, s’ha adherit al “Manifiesto por la lengua común” que un grup d’intel•lectuals nacionalistes van publicar al diari EL MUNDO el proppassat 23 de juny, i que per aquest motiu he decidit no tornar a sintonitzar aquesta cadena.

    El manifest a què s’ha adherit Telecinco exigeix la negació de drets a les minories lingüístiques d’Espanya, tot consagrant la seva desigualtat davant la llei, amb l’argument que el castellà és una llengua superior i que els seus parlants, per tant, han de tenir més drets que els ciutadans que parlen el català, el gallec o el basc com a primera llengua. Si es fes el mateix raonament en relació a les dones, el manifest seria sexista; i si es fes en relació a les persones negres, ningú tindria cap dubte del seu caràcter racista. En aquest sentit el manifest és contrari a la Constitució espanyola, que proclama la igualtat de tots els ciutadans davant la llei. El manifest, però, no només considera els catalanoparlants, gallegoparlants i bascoparlants com a ciutadans de segona, sinó que expressa una posició totalment contrària a la diversitat cultural i el multilingüisme, realitats plenament arrelades a l’Europa dels nostres dies. Opinions com les del manifest són perilloses perquè poden conduir a la discriminació i la violència contra les minories, com malauradament ja hem vist en altres contextos i moments històrics.

    L’actuació de Telecinco és, en la meva opinió, totalment inacceptable, i és una ofensa i una agressió contra tots els televidents dels territoris espanyols on existeix una llengua pròpia. Com a consumidor, no puc permetre que se m’insulti i se’m consideri un ciutadà de segona.

    Els demano, doncs, que es queixin a Telecinco per la seva actitud discriminatòria contra els seus consumidors i que deixin d’anunciar els seus productes i serveis a Telecinco, ja que és intolerable que una cadena en règim de concessió de l’espai radioelèctric públic es comporti d’aquesta manera. En el cas que Telecinco no rectifiqui i si vostès segueixen contractant temps publicitari a Telecinco, hauré de buscar alternatives als productes que vostès ofereixen.

    Ben cordialment,



Letter to companies advertising on Telecinco:

Dear sir/madam,

    I am writing to inform you that the Telecinco television channel, on which you advertise your products and services, has subscribed to the “Manifesto for the common language” which a group of nationalist intellectuals published in the newspaper El mundo last 23 June, and for which reason I have decided not to watch this channel again.

    The manifesto subscribed to by Telecinco is calling for the denial of the rights of language minorities in Spain, thus endorsing their inequality before the law, with the argument that Spanish is a superior language and that Spanish speakers must therefore have more rights than citizens that speak Catalan, Galician or Basque as their first language. If the same reasoning were applied to women, the manifesto would be sexist; and if it were done so with regard to black people, nobody would doubt its racist nature. In this sense, the manifesto is contrary to the Spanish Constitution, which proclaims the equality of all citizens before the law. However, not only does the manifesto regard Catalan, Galician and Basque speakers as second-class citizens, but also expresses a position that is totally contrary to cultural diversity and multilingualism, a reality which is deeply rooted in modern-day Europe. Opinions such as those contained in the manifesto are dangerous because they can lead to discrimination and violence against minorities, as unfortunately we have already seen in other contexts and moments in history.

    Telecinco's action is, in my opinion, totally unacceptable, and constitutes an offence and an aggression against all television viewers in Spain who speak a language other than Spanish. As a consumer, I cannot tolerate being insulted and regarded as a second-class citizen.

    I therefore call upon you to lodge a complaint with Telecinco on account of its discriminatory attitude towards its consumers and to stop advertising your products and services on Telecinco, since such behaviour by a channel using a concession of the public radioelectric system is intolerable. If Telecinco fails to retract, and you continue to advertise on Telecinco, I will be obliged to seek alternatives to your products.

    Yours sincerely,



Carta a las empresas anunciantes en Telecinco:

Apreciado/a Señor/a,

    Les escribo para informarles de que la cadena de televisión Telecinco, en la que ustedes anuncian sus productos y servicios, se ha adherido al “Manifiesto por la lengua común” que un grupo de intelectuales nacionalistas publicó en el diario EL MUNDO el pasado 23 de junio, y que por este motivo he decidido no volver a sintonizar esta cadena.

    El manifiesto al que se ha adherido Telecinco exige la negación de derechos a las minorías lingüísticas de España, consagrando al mismo tiempo su desigualdad ante la ley, con el argumento de que el castellano es una lengua superior y que sus hablantes, por lo tanto, deben poseer más derechos que los ciudadanos que hablan el catalán, el gallego o el vasco como primera lengua. Si se hiciese el mismo razonamiento respecto a las mujeres, el manifiesto sería sexista, y si se hiciese en relación con las personas negras, nadie albergaría duda alguna de su carácter racista. En este sentido el manifiesto es contrario a la Constitución española, que proclama la igualdad de todos los ciudadanos ante la ley. El manifiesto, pero, no sólo considera a los catalanohablantes, gallegohablantes y vascohablantes como ciudadanos de segunda, sino que manifiesta una posición totalmente contraria a la diversidad cultural y el multilingüismo, realidades plenamente enraizadas en la Europa de nuestros días. Opiniones como las del manifiesto son peligrosas porque pueden conducir a la discriminación y a la violencia contra las minorías, acciones de las que por desgracia ya hemos sido testigo en otros contextos y momentos históricos.

    La actuación de Telecinco es, en mi opinión, totalmente inaceptable, y representa una ofensa y una agresión contra todos los televidentes de los territorios españoles donde existe una lengua propia. Como consumidor, no puedo permitir que se me insulte y se me considere un ciudadano de segunda.

    Les pido, pues, que se quejen a Telecinco por su actitud discriminatoria contra sus consumidores y que dejen de anunciar sus productos y servicios en Telecinco, ya que es intolerable que una cadena en régimen de concesión del espacio radioeléctrico público se comporte de esta manera. En el caso de que Telecinco no rectifique, y si ustedes continúan contratando tiempo publicitario a Telecinco, tendré que buscar alternativas a los productos que ustedes ofrecen.

    Cordialmente,



Lettera alle società che trasmettono spot pubblicitari su Telecinco Egregi:

Signori/e,

    Scrivo per informarvi che la catena televisiva Telecinco, su cui appare la pubblicità dei vostri prodotti e servizi, ha aderito al “Manifiesto por la lengua común” [Manifesto per la lingua comune] che un gruppo di intellettuali nazionalisti ha pubblicato sul quotidiano EL MUNDO lo scorso 23 giugno e che per tale motivo ho deciso di non sintonizzare più questa catena.


    Il manifesto cui ha aderito Telecinco esige che vengano negati i loro diritti alle minoranze linguistiche della Spagna, sancendo il principio della loro ineguaglianza di fronte alla legge, con l’affermazione della superiorità della lingua castigliana i cui parlanti quindi, debbono essere titolari di maggiori diritti rispetto ai cittadini che parlano il catalano, il galiziano o il basco come prima lingua. Se lo stesso ragionamento venisse applicato alle donne il manifesto sarebbe sessista; e se lo fosse alle persone negre, nessuno nutrirebbe dubbio alcuno sul suo carattere razzista. Si tratta quindi di un manifesto contrario alla Costituzione spagnola, che proclama l’eguaglianza di tutti i cittadini di fronte alla legge.

    Il manifesto però non si limita a considerare i parlanti delle lingue catalana, basca e galiziana come cittadini di seconda categoria, e si spinge sino ad esprimere una posizione totalmente contraria alla diversità culturale ed al multilinguismo, realtà pienamente radicate nell’Europa dei nostri giorni. Opinioni come quelle del manifesto sono pericolose perché possono condurre alla discriminazione ed alla violenza ai danni delle minoranze, come purtroppo abbiamo già visto in altri contesti e momenti storici.

    L’iniziativa di Telecinco è, a mio avviso, del tutto inaccettabile e rappresenta un’offesa ed un’aggressione a tutti i telespettatori dei territori spagnoli in cui esiste una lingua propria. Come consumatore non posso accettare di essere insultato e considerato un cittadino di seconda classe.

    Vi chiedo dunque di intervenire presso Telecinco riprovandone il comportamento discriminatorio nei confronti dei vostri consumatori e di ritirare gli spot sui vostri prodotti e servizi da Telecinco, dato che è intollerabile che una catena in regime di concessione dello spazio radioelettrico pubblico si comporti in questo modo. Qualora Telecinco non rettifichi e i vostri prodotti continuino ad essere pubblicizzati su Telecinco, mi vedrò costretto a cercare alternative ai prodotti da voi offerti.

    Cordiali saluti,




El Miauuuuuu... d'Esparreguera

  Un gatet local que al final troba la companyia d’un ratolí La història de la façana de la casa número 36 del carrer Cavallers d’Esparregu...